الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام 2022 1

امسال هم مانند سال های گذشته، شاهد تغییر الگوریتم اینستاگرام (Instagram Algorithm) بودیم و اگر در سیستم همکاری در فروش فعال هستید حتما دغدغه تغییرات جدید الگوریتم اینستا را دارید. اپدیت جدید اینستاگرام ۲۰۲۰ بر مسائلی پافشاری می کند که در سال های قبل درباره اهمیت آن ها بسیار زیاد صحبت شده بود. الگوریتم جدید اینستاگرام هم در ادامه انقلابی که در سال ۲۰۱۸ به پا کرد، به دنبال درک هر چه بیشتر نیاز کاربران و نمایش محتوای مورد علاقه آن ها است. تمرکز در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بر روی تعامل، اکسپلور و استوری است و هدف آن کمک به کسب و کار اینترنتی کاربران است..

در این مقاله می خواهیم درباره یکی از اصطلاحات اینستاگرام که همگی با آن آشنایی دارید صحبت کنیم و ببینیم الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست چیست. می خواهیم راجع به «الگوریتم جدید اینستاگرام » و تغییرات آن با شما صحبت می کنیم و جنبه های مختلف کارکرد این الگوریتم را مورد بررسی دقیق قرار می دهیم.

تغییرات جدید الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ چه تاثیری رو پست ها دارد؟

حتما شما هم در چند وقت گذشته متوجه تغییراتی در فید (آیکون خانه یا Home اینستاگرام) خود شده اید. برای مثال پست هایی را می‌بینید که پیج هایشان را قبلا دنبال نکرده اید. اما اگر کمی دقت کنید این پست ها خیلی هم خلاف میل شما نیستند و انگار طبق سلیقه شما چیده شده اند. طبق بررسی ما اینستاگرام در تغییرات جدید الگوریتم هایش با چهار فاکتور کلیدی پست ها (فید) را تحت تاثیر قرار می دهد:

اطلاعات پست:

  • عکس است یا ویدیو؟
  • کی پست شد؟
  • چند تا لایک داره؟

اطلاعات در مورد پوستر:

  • چقدر برای شما جالب هستند؟
  • آیا آنها دوست شما هستند؟
  • مردم چقدر با محتوای خود درگیر می شوند؟

آنالیز فعالیت اخیر شما:

  • آیا تمایل به تماشای ویدیوهای زیادی دارید؟
  • معمولاً با چه نوع محتوایی درگیر می شوید؟

سابقه تعامل شما:

  • اینکه شما چه میزان با این پست ها تعامل داشتید(تعامل میتواند از نظر لایک، کامنت، سیو و… باشد)؟
  • با بررسی این موارد الگوریتم اینستاگرام آنالیز میکند که کاربر چه مدل هایی از پست را بیشتر میپسندد و نشان دادن یا ندادن و ترتیب نشان دادن آنها را برنامه ریزی میکند.

تغییرات جدید اینستاگرام ۲۰۲۰

۳ قابلیت زیر در سال ۲۰۲۰ میلادی به اینستاگرام اضافه شده اند و توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام را به خود جلب کردند. این ۳ قابلیت عبارت اند از:

قابلیت داشبورد اینستاگرام

قابلیت داشبورد اینستاگرام بسیار به کسب وکارها کمک کرده است. به کمک این قابلیت، مخاطبان می توانند تمامی فعالیت های خود را در این شبکه اجتماعی ارزیابی کنند. به کمک این ارزیابی می توان به رشد صفحه خود بسیار کمک کرد. قابلیت داشبورد به شما این امکان را می دهد که بتوانید به راحتی میزان فعالیت کاربران پیجتان را تحلیل کنید و ببینید چه ساعاتی بیشترین فعالیت را دارند.

قابلیت live چندتایی به طور هم زمان

این قابلیت ما را یاد اتاق های لایو کلاب هاوس می اندازد. به کمک این قابلیت می توانید با چند کاربر بطور هم زمان لایو داشته باشید. بسیاری از بلاگرها و اینفلوئنسرها از این قابلیت استفاده می کنند تا بتوانند ارتباط بهتری با مخاطبان خود بگیرند.

تغییرات چشم گیر در هوش مصنوعی

در سال ۲۰۲۰ الگوریتم اینستاگرام تغییرات چشم گیری داشته است. در این سال شاهد قوانین و قواعد سختگیرانه اینستاگرام هستیم. طبق این قوانین هر پیجی که از انواع ربات های اینستاگرام یا ابزار های افزایش فالوور، لایک و کامنت استفاده کند، مجازات خواهد شد و احتمالاً باید با پیج خود خداحافظی کند.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ چه بود و چه کرد؟

الگوریتم اینستاگرام 2021 چگونه کار می کند؟

الگوریتم اینستاگرام با استفاده از اطلاعات بسیار زیادی که این شبکه اجتماعی در هر لحظه دریافت می کند، آپدیت می شود. چرا؟ چون این الگوریتم به وسیله هوش مصنوعی کار می کند و هر لحظه در حال بهبود خود است. پس این دیدگاه که فکر کنیم زمان معینی برای آپدیت دارد به کل غلط است.

تردیدی وجود ندارد که طبق «الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۲»، پست های اینستاگرام از ابتدای این سال مثل گذشته بازدید، لایک و کامنت دریافت نمی کنند. اکنون تخمین زده می شود که فقط ۱۰ درصد از مخاطبان شما می توانند پست ها را ببینند و این موضوع باعث می شود تا کاربران عادی از بین بروند. چرا که برخی از آن ها هیچ واکنشی نسبت به پست های شما ندارند. پس فقط کسانی که برایشان پست هایتان اهمیت داشته باشد، آن ها را مشاهده خواهند کرد.

شکی نیست که برای اینکه بتوانید مدیریت شبکه های اجتماعی خود را هرچه بهتر انجام دهید، باید به الگوریتم ها و نحوه کاری هر کدام از فضاها و پلتفرم ها مسلط باشید.

معیارهای الگوریتم هوشمند جدید اینستاگرام چیست؟

علاقه = تعامل

خیلی مشکل است که بخواهیم بگوییم کاربران به چه محتواهایی بیشتر علاقه مندند. برای تحلیل صحیح، الگوریتم اینستاگرام نیازمند پیش بینی رفتارهای آینده و شناخت الگوهای رفتاری دارد. اما چه نوع تعاملاتی مدنظر است؟

  • نظرات (کامنت‌ها)
  • ‌لایک‌ها
  • اشتراک گذاری مجدد
  • بازدیدها (برای محتواهای ویدئویی)

یکی از معیارهای بسیار مهم نیز مقدار SAVE شدن پست ها است. در واقع ذخیره کردن یک پست نشان از علاقه بسیار زیاد به آن دارد. در نتیجه این معیار برای اینستاگرام بسیار پراهمیت است. همچنین برای استراتژی بازاریابی در اینستاگرام شما؛ چرا که فهم علاقه کاربران، برنامه ریزی های شما را جهت می دهد.

ارتباط = تعامل + ارتباطات در زندگی واقعی

این که اینستاگرام تلاش دارد تا بهترین پست های شما را به کاربران نمایش دهد، آنچنان هم تعجب برانگیز نیست و مشخص است که الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست . مسلما برای این کار علاوه بر تحلیل تعاملات شما با محتواهای مختلف، نیازمند ارتباطات شما در دنیای واقعی نیز هست.

اما باز یکسری نکته برای این بخش وجود دارند که عبارتند از:

  • میزان لایک‌های متعدد پست‌ها و دیگر تعاملات
  • اکانت‌های جستجو شده توسط کاربران
  • اکانت‌هایی که کاربران برای آن‌ها پیام فرستاده‌اند
  • هر مدل تعاملی که نشان دهنده ارتباط در دنیای واقعی است

همانطور که مشخص است افراد، بیشترین ارتباط و تعامل خود را اغلب با محتوای تولید شده توسط دوستان و اقوام خود دارند.

البته این که یک اکانت تعامل خیلی نزدیکی با فردی داشته باشد، ضمانتی برای بالا بودن آن اکانت در نمایش‌ها نیست.

تازگی محتوا = زمان ارسال پست

بعضی ها فکر میکنند دیگر اگر تعاملشان خوب باشد نیازی به پست گذاشتن و فعالیت ندارند؛ در صورتیکه هر پستی یک تاریخ انقضایی هم دارد و شما باید سعی کنید که پست های جدیدی را هم انتشار بدید. وگرنه مسلم است که نمایش پست شما به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

پست هایی که برای مدت زمانی تعامل خوبی داشنتد، دیگر تعامل آنچنانی نخواهند داشت و برای افزایش ریچ در اینستاگرام و به دنبال آن جذب مخاطب جدید، باید از محتواهایی تازه استفاده کرد.

پس خیلی واضح است که چرا یکی از معیارهای مهم الگوریتم هوشمند اینستاگرام، تازه بودن محتوا است.

یک آمار بسیار جالب وجود دارد که میگوید اگر میخواهید بهترین رتبه را به دست آورید، باید حداکثر مشارکت و تعامل کاربر را در ۳۰ دقیقه پس از ارسال پست خود داشته باشید.

البته همانطور که اینستاگرام هم تایید کرده است، این کار اجباری نیست؛ اما برای به دست آوردن بیشترین میزان تعامل  و تحلیل بهترین زمان ارسال، این کار لازم است.

سر زدن به پیج، دنبال کردن، استفاده از محتوا = اطلاعات کاربر

این ۳ فاکتور را نمیشود با محتوا یا تکنولوژی خاصی دستکاری کرد؛ بلکه این ۳ عامل بستگی به رفتار کاربر دارد.

همه این ۳ عامل، به الگوریتم جدید اینستاگرام کمک می کند تا درکی از بهترین عادات و رفتارهای کاربران داشته باشد. افراد فعال تر، مسلما محتواهای بیشتری را هم می بینند اما خیلی بعید است که در قسمت اکسپلور اینستاگرام، همه پست را دونه به دونه مشاهده کند. ممکن است به دنبال موضوعاتی خاص یا متفاوت باشد و این اینستاگرام است که باید تشخیص دهد علایق و عادات کاربر بیشتر به سمت چه نوع محتوایی است.

الگوریتم جدید و هوشمند اینستاگرام چه موقعی به ما پاداش می دهد؟

زمانی که از قابلیت  هایی که اضافه میکند استفاده کنید.

بعضی ها کلا انسان هایی هستند که تغییر را دوست ندارند. چرا خب! دوست دارند با همین فرمونی که تا الان رفتن، بقیه راه رو هم بروند.

جمله معروفی است که می گوید به ترکیب برنده دست نزن! با استناد به این جمله می گویند که ای بابا تا الان که نتیجه گرفتم با این متد؛ از این به بعد هم می گیرم!! اما این حرف همیشه درست نیست و بهتره سعی کنید از جدید ترین و کارآمدترین قابلیت های اینستاگرام استفاده کنید.

موقعی که این کار را انجام دهید الگوریتم اینستاگرام با خود می گوید: این کاربر به روز هست و می خواهد قابلیت های مختلف را بررسی کند، پس من هم بهش کمک می کنم. البته نه محض رضای خدا! چون تحلیل خودش بهتر و درست تر خواهد شد.

مهم‌ترین فاکتورهای فید اینستاگرام در الگوریتم های اینستاگرام کدام اند؟

مهم ترین فاکتورهای فید اینستاگرام در سال 2021 چیست؟

طبق اطلاعات به دست آمده از بررسی قوانین اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، به ۶ فاکتور اصلی برای بخش فید پست ها میرسیم:

  • علاقه
  • ارتباط
  • تایم لاین‌ها
  • فرکانس
  • میزان فالووینگ‌ها
  • میزان استفاده

علاقه

فید پست اینستاگرام صرفا درباره کسانی که آن ها را فالو کرده اید نیست. بلکه هم درباره آن ها و هم نوع محتوایی که از آن خوشتان آمده است. در واقع چیزی که شما در فید پست اینستاگرام مشاهده می کنید، همان آنالیز و بازخورد کلیه رفتارهای شما است.

ارتباط

میزان ارتباط شما با فالوورها، برای اینستاگرام اهمتی بسیار بالایی دارد. اینستاگرام میخواهد رتبه بندی کند، پس این مورد می تواند خیلی برایش مهم باشد.

اما اینستاگرام از کجا متوجه این ارتباط می شود؟ چه چیزهایی را در نظر می گیرد؟

  • افرادی که شما محتوای آن‌ها را دوست داشتید
  • افرادی که به آنها دایرکت دادید
  • افرادی که سرچ کردید
  • افرادی که در زندگی حقیقی میشناسید

حالا فکر می کنم برایتان جالب شده باشد بدانید که اینستاگرام چه فاکتورهایی را در نظر میگیرد تا یک محتوا را به شما نشان بدهد. تا حالا این مورد را آزمایش کرده اید که مثلا یک پیجی رو فالو کرده باشید و بعد در فید، تعداد زیادی از پست های آن پیج را دیده باشید؟

حالا اگر نسبت به این پست ها تعاملی نداشته باشید، به اینستاگرام نشان می دهید که علاقه خاصی به آن محتواها ندارید.

تایم لاین

الگوریتم اینستاگرام در سال های اخیر صرفا به این توجه نمیکند که شما با فلان محتوا تعامل داشتید یا نه، بلکه به زمانی که اون مطلب هم ارسال شده است نگاه می کند. زمان ارسال پست نکته ای است که اینستاگرام در سال های اخیر مانور بیشتری روی آن داده است.

خیلی واضح هستش که اگر شما پست خودتون را موقعی ارسال کنید که فالوورهای شما بیشتر در اون زمان آنلاین هستند، شانس خودتون رو برای تعامل بیشتر افزایش خواهید داد.

فرکانس

هر چند وقت یکبار اینستاگرام را باز می کنید؟ موقعی که شما در فواصل زمانی کوتاه مدتی، اینستاگرام را باز می کنید، اونوقت ترتیب زمانی در اینستاگرام بسیار بیشتر به چشم می آید.

اما اگر این فواصل زمانی طولانی شوند، پست ها بیشتر بر اساس علاقه شما ترتیب بندی خواهند شد.

میزان فالووینگ ها

چندتا اکانت رو در اینستاگرام فالو کرده اید؟ اگر تعداد بالایی اکانت باشد، خب مسلما اینستاگرام انتخاب های بیشتری برای تست و آزمایش خواهد داشت و طبیعتا تو این مواقع شما خیلی از پست های اکانت هایی که فالو کرده اید را نمیبینید. نکته جالب در سال ۲۰۲۲، میزان فعالیت های اکانت هایی است که شما آن ها را فالو کرده اید.

اگر میزان فعالیت اخیر آن ها خیلی کم باشد، عوض اینکه مفید باشند، به شما ضرر هم خواهند رساند. چون عملا فعالیتی ندارند و مثل فالوور فیک که میزنید و فعالیتی ندارند، این ها هم میتوانند به عملکرد پیج شما ضربه بزنند.

میزان مصرف

چند دقیقه یا چندساعت در روز در اینستاگرام هستید؟ اگر زمان زیادی از روز در اینستاگرام هستید، پس مسلما به دنبال محتوای بیشتری هم هستید. اگر مدت زمان خاصی را در اینستاگرام سپری کنید، ممکن است دیگه محتوای جدیدی برای نمایش از سمت اکانت هایی که آن ها را فالو کرده اید وجود نداشته باشد.

در این مواقع اینستاگرام میاد از اکانت های جدید، محتواهایی رو به شما نشان میدهد. اما چطوری؟

با توجه به تعاملات گذشته شما، اینستاگرام به شما یکسری محتوا پیشنهاد میدهد که باز تعامل شما با آن ها میتواند خیلی چیزها رو مشخص کند.

اما اگر فقط چند دقیقه در روز رو در اینستاگرام سپری میکنید، صرفا یکسری هایلایت همان روز طبق الگوریتم اینستاگرام برای شما به نمایش درخواهد آمد.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در صفحه Explore

رفتار الگوریتم اینستاگرام در اکسپلور چگونه است؟

سال ۲۰۲۲ دیگه شرایط Explore با سال های گذشته به طور کلی فرق کرد.

حالا دیگه شما میتونید علاوه بر هشتگ، کیورد هم سرچ کنید. اما دیگه محتوایی که نمایش داده میشه، صرفا بر اساس هشتگ ها نیست؛ بلکه بر اساس خود محتوایی که شما آپلود کرده اید، هشتگ ها و همچنین کپشنی که نوشتید خواهد بود. اما رفتن به اکسپلور اونقدرها هم که فکر میکنید سخت نیست.

پس الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور باید تمام تلاش خودش را انجام دهد تا بتواند بهترین و مرتبط ترین پیشنهادهای ممکن رو به کاربران نشان دهد. اینطوری است که می تواند تعامل و مدت زمان حضور مخاطبان را افزایش دهد.

پس اگر محتوای تعامل برانگیزی بگذارید، هشتگ های نیچ خود را هم استفاده کنید و کپشنی مناسب بنویسید، دیگه باید انتظار داشته باشید که تو این صفحه هم حضور داشته باشید.

ممکن است برخی بگویند که حضور در این صفحه بر اساس علایق و سلیقه افراد است. خب سلیقه هم همان تعامل است.

نکته ی جذابی که این وسط وجود دارد این است که الگوریتم اینستاگرام به صورت مدام خودش را بهبود می دهد. چطور؟

چون بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بنا شده است. پس روز به روز به تحلیل رفتار و تعاملات شما، این الگوریتم بهبود پیدا خواهد کرد.

اما این که چطور در اکسپلورر دیده شویم باز خودش بحث جدایی است.

اما اگر به طور خلاصه بخوایم در مورد آن ها حرف بزنیم، باید گفت که میزان تعامل، مناسب بودن هشتگ ها و کیفیت محتوا از مهم ترین عواملی هستند که باعث دیده شدن پست ها در اکسپلور می شوند.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای Like

نحوه عملکرد لاگوریتم اینستاگرام برای لایک

اما میرسیم به بحث جالب لایک کردن!!

الگوریتم اینستاگرام برای لایک چه فاکتورهایی رو در نظر میگیره به نظرتون؟ لایک بر چه اساسی اتفاق می افتد؟

جواب خیلی راحته!! موقعی که افراد از محتوای شما خوششان بیاید، لایک می کنند.

پس شاید بشه گفت که مهم ترین اصل در الگوریتم اینستاگرام برای لایک، بحث کیفیت محتوا است. اگر تولید محتوا در اینستاگرام با کیفیت نباشد و کاربران از آن لذت نبرند، خب مسلما لایک و کامنتی هم در کار نخواهد بود.

اما مشکلی این وسط وجود دارد که خب چطوری میزان لایک رو افزایش بدیم؟ یعنی چطوری ابتدا بیاییم میزان ریچ (Reach) را و سپس تعداد لایک را افزایش دهیم.

خب بعد از محتوا میتونیم به هشتگ گذاری مناسب اشاره کنیم. همچنین استفاده صحیح مناسب از انواع تگ های تصاویر مثل تگ Alt/Location و  می توانند بسیار موثر باشند.

یک سری از مطالب هم که مثل زمان مناسب برای ارسال پست و هم چنین تدوین کمپین ها هم که خیلی واضح و شفاف هستند و نیازی به توضیح خاصی ندارند.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در Story

الگوریتم اینستاگرام در استوری چگونه کار می کند؟

الگوریتم اینستاگرام برای استوری به طور معمول، استوری‌هایی رو در بالا و در ابتدای صفحه قرار می‌دهد که شما بیشترین تعامل را با آن‌ها داشته‌اید.

حالا این تعامل میتونه از طریق استوری یا پست‌ها باشد.

جالب است بدانید این قسمت از اینستاگرام روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. بنابراین همان قدر که اینستاگرام به بازخورد مطالب در فید توجه می کند، استوری را هم یک معیار اساسی برای بررسی صفحات قرار داده است.

اکنون در اکسپلور اینستاگرام، بخشی به انتشار استوری اختصاص داده شده است. در سال ۲۰۱۹ چنین قابلیتی وجود نداشت. اما اکنون اگر محتواهای کاربرپسند را در استوری منتشر کنید، شانس دیده شدنتان در اکسپلور وجود دارد. پس حتی با استوری هم می توانید فالوور جذب کنید.

و البته این رو هم بگم که تا حالا دقت کردید که بازدیدکنندگان استوری های شما بر چه اساسی مرتب سازی می شوند؟ این مورد رو هم در مقاله بررسی الگوریتم اینستاگرام برای استوری مورد مطالعه قرار دادیم.

بهینه سازی برای الگوریتم اینستاگرام

یک واقعیت مهم در مورد همه صفحات در اینستاگرام وجود دارد: هر چه زمان بیشتری را صرف برنامه کنید، فالوورها را بیشتر درگیر خود می کنید. در نتیجه توجه الگوریتم های اینستاگرام را به سمت خود جلب می کنید.

این بدان معناست که باید هر روز عکس، فیلم، استوری و محتوا را در صفحات خود منتشر کنید. حتی اگر شده روزی ۲ دقیقه را برای مدیریت صفحه وقت صرف کنید. همچنین در اسرع وقت به نظرات کاربران پاسخ دهید.

اگر این کار را نمی کنید، طبق تغییرات جدید اینستاگرام صفحه شما رشدی نخواهد داشت.

برای اینکه در اینستاگرام بیشتر دیده شویم، چه کار کنیم؟

چطور در اینستاگرام بیشتر دیده شویم؟

خیلی واضح است افزایش دیده شدن یعنی افزایش فالوور، افزایش فالوور هم یعنی افزایش فروش.

برای اینکه مطابق با الگوریتم جدید اینستاگرام بیشتر در این پلتفرم دیده شوید و متعاقبا کسب درآمد بیشتری نیز داشته باشید، توصیه های زیر را مدنظر قرار دهید:

استفاده از آخرین قابلیت های اینستاگرام

یک نکته ای که اینستاگرام خیلی اون رو دوست داره، اینه که موقعی که قابلیت جدیدی به اپلیکیشن خودش اضافه میکنه، شما ازش استفاده کنید تا اون بتونه آنالیزهای خودش رو بگیره. علاوه بر این این کار نشون میده که شما هم اهل آنالیز هستید و به دنبال بدست آوردن بهترین حالت ممکن هستید.

همچنین این کار نشون دهنده این هستش که پیج زندست و ادمینش، آدم آپدیتی است.

استفاده از کپشن و کامنت های جذاب

در سال ۲۰۲۲ الگوریتم جدید اینستاگرام بخش کامنت و کپشن بهشون توجه خیلی بیشتری شده است.

یعنی اینکه همینطوری الکی یک کپشنی بنویسید، مسلما رتبه خوبی هم نخواهید گرفت.

باید سعی کنید برای کپشن نویسی، وقت بگذارید. باید متنی بنویسید که بتوانید مخاطبان خود را جذب کنید؛ به طوری که یه جورایی مجبور به خوندن اون مطلب بشوند. اینطوری یعنی شما محتوای با ارزش متنی تولید کرده اید که این خودش فوق العاده موثر خواهد بود.

استفاده از استیکرهای مختلف در استوری

اینم یکی از اون امکانات در دسترس و خیلی سادست که متاسفانه کمتر بهش اشاره میشه.

سعی کنید از امکاناتی استفاده کنید که بیشترین تعامل رو به وجود بیارند. پس میتونید از یکسری چیزها مثل “Poll”، “Emoji Slider و “Question Sticker” استفاده کنید.

این ۳ ابزار معمولا تعامل خیلی خوبی رو ایجاد میکنند و برای اکثر کسب و کارها هم قابل استفاده هستند.

استفاده مجدد از پست های پر بازده خود

کدوم پست های شما بهترین عملکرد رو داشتند؟ بیایید همون هارو ازشون استفاده مجدد بکنید.

چطوری؟ به طور مثال عکس ها رو با هم ترکیب کنید، دوباره دقیقا همون رو پست کنید و یا ویرایشش بکنید و یک چیز جدید بهش اضافه کنید.

متاسفانه این مورد خیلی جدی گرفته نمیشه. شما فروشگاه اینترنتی دارید؟ کدوم لباستون در اینستاگرام بیشترین فروش رو داشته؟

دوباره بیاید پستش کنید. از نتیجه ای که خواهید گرفت حتما متعجب میشوید. شک نکنید.

اما بیاید با هم نگاه کنیم به چند ایده برای استفاده مجدد از پست ها:

  • استفاده از ویدئو
  • استفاده از عکس های متنوع از آن محصول به صورت اسلایدشو
  • طراحی مجدد و استفاده آن ها در استوری

بهینه سازی زمان ارسال پست و استوری

به طور مثال فرض کنید که مخاطبان شما بیشترین تعامل را در بین ساعت های ۲۰-۲۲ دارند و شما ساعت ۲۴ پست بگذارید.

خب چه اتفاقی می افتد؟ بله، میزان تعامل شما به میزان بسیار چشم گیری کاهش پیدا می کند و گفتیم که شاه کلید الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ همین تعامل است.

پس با توجه به ابزار آنالیز خود اینستاگرام یا با استفاده از هر ابزار دیگری، باید بتوانید بهترین زمان پست و استوری گذاشتن را برای خودتان پیدا کنید.

ارسال به موقع، از مهم ترین و اساسی ترین فاکتورهایی که است که اگر به آن توجه نکنید، بدون شک خیلی از زحمات شما نادیده گرفته خواهد شد.

ایجاد ارتباط عمیق با فالوورها

نکته ای که بسیار قابل تامل هستش، این است که شما تا چه اندازه با فالوورهای خودتان ارتباط دارید؟

آیا در دایرکت از شما زیاد سوال میپرسند؟ رابطه آن ها با شما صمیمی است؟ تعامل آن ها به چه صورت است؟

فالوورهای قدیمی چطور؟

نکته ای به شدت مهم: خیلی از افراد به دنبال پیدا کردن فالوور جدید هستند و روز به روز به دنبال این هستند که آن ها را افزایش دهند. اما پس قبلی ها چی؟

بسیاری از افراد، دنبال کنندگان قدیمی و حال حاضر خود را فراموش می کنند در صورتی که می توانند به جای آنکه به دنبال اضافه کردن افراد جدید باشند، رابطه خود را با همان قبلی ها بهبود دهند تا فروش بسیار بیشتری برایشان حاصل شود.

اما کو گوش شنوا؟ همش فالوور جدید و جدید!!

در همان ۶۰ دقیقه اول مشغول گفتگو با کاربران شوید

تا یک ساعت بعد از انتشار پست، اینستاگرام را ترک نکنید. باید از طرفداران خود استقبال کنید. اگر اظهارنظر کردند به آنها پاسخ دهید. این کار نه تنها توجه اینستاگرام را به سمت شما جلب می کند. بلکه به افزایش تعداد فالوورها نیز کمک می کند.

تا ۲۴ ساعت پست را ویرایش نکنید

اگر در انتشار پست دچار اشتباه تایپی شدید و یا اطلاعات اشتباه به کاربران دادید، از ویرایش کردن آن خودداری کنید. این ویرایش شامل عنوان، نشانه پست و موقعیت مکانی است که نباید به مدت ۲۴ ساعت به آن دست بزنید. زیرا شانس دیده شدن شما را کاهش می دهد. اینستاگرام تصور می کند شما محتوای پست را به طور کلی تغییر داده اید.

پست خود را حذف و دوباره ارسال نکنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از مدیران پیج های اینستاگرام مرتکب می شوند، حذف کردن و ارسال مجدد پست هاست. این کار ضربه مهلکی را به صفحه شما وارد می کند.

از هشتگ های اضافه استفاده نکنید

اگرچه اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا ۳۰ هشتگ را برای پست ها استفاده کنید، اما راهکار عقلانی می گوید استفاده بیش از حد، باعث اسپم شدن پست می شود. اگر اینستاگرام فکر کند شما در حال اسپم کردن هستید، دسترسی تان را به اکسپلور کاهش می دهد. برخی از مدیران صفحات در اینستاگرام می گویند استفاده از حدود ۵-۸ هشتگ شانس بیشتری برای دیده شدن پست ایجاد می کند.

از هشتگ های تکراری استفاده نکنید

برای هر پست از هشتگ های مجزا استفاده کنید. زیرا با این کار الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ تصور می کند شما ربات هستید. پس با این نتیجه گیری دستیابی شما را به اکسپلور کاهش می دهد.

هشتگ ها را در قسمت نظرات ارسال کنید

برای اینکه هشتگ های اضافه را در زیر پست جابجا کنید، می توانید از قسمت نظرات استفاده کنید. این راه حل فوق العاده جواب می دهد. حتی می توانید از برخی از فالوورهای صمیمی خود بخواهید این هشتگ ها را برای شما در زیر پست قرار دهند.

انتشار پست های بیشتر برای بدست آوردن فالوورهای بیشتر

برای اینکه فالوورهای بیشتری را بدست آورید، باید تعداد پست ها را افزایش دهید. با توجه به اینجا الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ پست ها را فقط به ۱۰ درصد از فالوورها نشان می دهد، انتشار کمتر محتوا یک ریسک بزرگ است. وقتی تعداد پست های بیشتری را در صفحه خود منتشر می کنید، روزانه درصد بیشتری از فالوورها شما را می بینند. برای مثال اگر دو بار در طی روز پست انتشار دهید، به جای ۱۰ درصد از فالوورها، ۲۰ درصد از آن ها پست های شما را مشاهده می کنند.

هنگامی که فالوورهای بیشتری درگیر محتواهای منتشر شده شوند، اینستاگرام متوجه می شود محتواهای خوبی را منتشر کرده اید. پس پست های شما را در قسمت اکسپلور برای سایر کاربران نمایش می دهد. با این روش شانس شما برای افزایش تعداد دنبال کننده و همچنین کسب درآمد، بیشتر می شود.

اگر تعداد بازدیدهای پست پایین است دست نگهدارید

اگرچه نظر ما اینست که برای افزایش فروش اینستاگرام و تعداد فالوور، پست های بیشتری را منتشر کنید، اما وقتی که بازخورد پست ها پایین است، ۲-۳ روز دست نگه دارید تا تعداد بازدید، کامنت و لایک آن ها افزایش یابد.

وقتی الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد برخی از کاربران به محتواهای شما علاقمند هستند، پستها را در قسمت Feed برای آنها نمایش می دهد. اما گاهی طول می کشد تا برخی از کاربران فید اینستاگرام خود را چک کنند. پس باید صبر کنید تا همه آنها پست شما را مشاهده کنند.

انتخاب مقصدهای محبوب

یک حقیقت در مورد تغییرات جدید اینستاگرام وجود دارد که می گوید اگر قبل از پست کردن، مکان جغرافیایی محبوب را انتخاب کنید، کاربران بیشتری شما را مشاهده می کنند. برای مثال در ایران شهرهایی مثل تهران کاربران بیشتری در اینستاگرام دارد. پس طبیعی است که اگر پست با همین موقعیت مکانی منتشر شود، بازخورد بیشتری خواهد داشت.

البته اینستاگرام نرم افزارهای شناسایی مکان را دارد و اگر برخلاف واقعیت، موقعیت مکانی خود را در پست منتشر کنید، آن را تشخیص می دهد.

افزایش تعامل، شاه کلید اینستاگرام ۲۰۲۲

افزایش تعامل، از مهم‌ترین گزینه‌ها برای الگوریتم اینستاگرام

در گذشته تصور این بود که فقط تعداد بازدید و لایک ها برای اینستاگرام کافی است. اما تغییرات جدید این پلتفرم در سال های اخیر نشان می دهد هر پستی که برداشت و تعاملات بیشتری داشته باشد، در اولویت الگوریتم های این شبکه قرار می گیرد.

همچنین الگوریتم جدید اینستاگرام برای بررسی کامنت ها و نظرات کاربران به استیکرهایی مثل تایید، پسند کردن، قلب گذاشتن، گل و … توجه دارد و آن را نشانه محبوبیت پست می داند.

بدون شک از اساسی ترین کارها برای افزایش کسب درآمد در اینستاگرام، افزایش نرخ تعامل است.

پس باید نظرات اینستاگرام را پیگیری کنید. اگر نیازی به پاسخ ندارد، با گذاشتن یک استیکر از روی آن عبور کنید. پاسخ دادن به کامنت ها نه تنها توجه فالوورها را افزایش می دهد، بلکه بازدید پست را نیز بالا می برد.

اینستاگرام ارتباط سریع کاربران با محتوا را کنترل می کند

یکی از الگوریتم های جدید اینستاگرام به بررسی میزان تعامل پست در اینستاگرام می پردازد. به این صورت که سرعت واکنش کاربران به پست رصد می شود.

به این صورت که شما یک پست را منتشر می کنید و بلافاصله لایک و نظر زیادی را از سوی فالوورها بدست می آورید. این موضوع به الگوریتم اینستاگرام سیگنال می دهد که محتوای پست باکیفیت است. بنابراین در قسمت اکسپلور اینستاگرام برای کاربران بیشتری منتشر می شود.

توصیه ما اینست که پست ها را زمانی منتشر کنید که کاربران بیشتری در اینستاگرام فعال هستند. برای مثال ساعات ۹ صبح، ۱۴ بعد از ظهر و ۲۱ شب تعداد کاربران در این شبکه بیشتر می شود. بنابراین به محض انتشار پست از تعداد بیشتری از فالوورها لایک و کامنت دریافت می کنید.

الگوریتم محاسبه زمان دیدن پست ها

شاید باور نکنید اما اینستاگرام آنقدر هوشمند است که حتی زمان مشاهده پست ها توسط کاربران را نیز به دقت رصد می کند. حالا برای اینکه بفهمید فالوورها چقدر زمان صرف دیدن پست ها کرده اند، از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

عنوان های پست کلید اصلی الگوریتم اینستاگرام هستند. اگر عنوان جذابی داشته باشید، احتمالاً کاربران زمان بیشتری برای خواندن پست صرف می کنند.

بیشتر کاربران فقط یک ثانیه بر روی هر پست وقت می گذارند. در حالی که اینستاگرام از ثانیه دوم به بعد توجه می کند. به همین دلیل است که پست های ویدئویی و تصاویر زیاد، بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار می گیرد.

حتی اگر فیلمی برای انتشار ندارید، در یک پست چندین تصویر را بگنجانید. تصویر اول و دوم باید جذابیت زیادی داشته باشد. تا کاربران را برای ثانیه دوم نگه دارد.

همچنین در زمان نوشتن عناوین حتماً از روش های خلاقانه استفاده کنید تا کاربران را برای ماندن بر روی پست خود نگهدارید. می توانید عنوان را با فونت درشت بر روی تصویر یا فیلم بگذارید تا کاربر بیشتر از چند ثانیه روی آن بماند.

دوست دارید بدانید حل مشکل سن در اینستاگرام چگونه است؟

از هشتگ های دقیق و مرتبط استفاده کنید

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ به نوع هشتگ توجه زیادی می کند. بدون شک یکی از مهم ترین بخش های مدیریت شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام، به مدیریت هشتگ ها مربوط می شود.

هشتگ های اینستاگرام هنوز هم راهی مؤثر برای جذب دنبال کننده های بیشتر و افزایش دسترسی کاربران هستند. اما به شرط اینکه از هشتگ های دقیق و مرتبط استفاده کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای تولید هشتگ اینستاگرام استفاده کنید.

اینستاگرام امکان عضویت در هشتگ ها را برای کاربران اضافه کرده است. به این صورت که آن ها با عضویت در یک هشتگ، به جای اینکه یک صفحه را دنبال کنند، می توانند محتواهایی از تمامی صفحات اینستاگرام را که حاوی همان هشتگ است، در قسمت فید خود مشاهده کنند.

پس وقتی شما هشتگ را به پست اضافه می کنید، طبق الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲، شانس دیده شدن پست را برای کاربرانی که فالوور شما نیستند، افزایش می دهید و در نتیجه افزایش فالوور در اینستاگرام را تجربه خواهید کرد.

نتیجه گیری

اینستاگرام یکی بهترین رسانه ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی به حساب می آید. در این مقاله با الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ آشنا شدید و دانستید که چه عواملی بر اساس معیارهای هوش مصنوعی آن مهم هستند و الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست دیدید که به چه صورت هست. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، میزان تعاملی که کاربران با محتوای شما برقرار می کنند به طور کلی و مخصوصا در الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۲، بسیار مهم است. پس اگر می خواهید در اینستاگرام بیشتر دیده شوید، تمرکز خود را بر تولید محتوای با کیفیت و رفع نیازهای مخاطبان خود قرار دهید.

سوالات متداول

الگوریتم های اینستاگرام چگونه کار می‌ کنند؟

الگوریتم اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری ماشین فعالیت می کند. الگوریتم اینستاگرام اطلاعات تک تک کاربران را دریافت می کند و سپس آن ها را آنالیز می کند. این هوش مصنوعی مدام در حال تغییر است و مطابق رفتار کاربر ها تغییر می کند. برای همین سعی می کند بهترین تجربه کاربری را برای مخاطبان فراهم کند.

الگوریتم جدید اینستاگرام برای استوری چگونه است؟

همانطور که گفته شد الگوریتم فقط یکی است. در این بخش هم با توجه به اهمیت روز افزون تعامل، شما باید محتوای تعاملی تولید کنید تا استوری هایتان برای مخاطبان شما بیشتر به نمایش دربیایند.
هر چقدر که تعامل کمتر شود مسلما استوری ها نیز کمتر دیده خواهند شد.

,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *