چگونه یک اکانت تجاری (Business Account) در اینستاگرام بسازیم؟

74b37a9a8e0e4a058159b245fb663c2d.jpg

برای اینکه از تأثیر اینستاگرام بر رشد کسب‌وکارها با خبر شویم، بهتر است دو آمار زیر را با هم بخوانیم:

– در یک نظرسنجی ۶۳ درصدِ شرکت‌کنندگان گفته‌اند که اینستاگرام به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ارتباطات معنا‌داری با برندها برقرار کنند.

– در یک نظرسنجی دیگر هم حدود ۸۰ درصدِ افراد گفته‌اند که اینستاگرام به آن‌ها کمک می‌کند تا دربارۀ یک محصول تحقیق کنند و در نهایت تصمیم بگیرند که آیا آن محصول را بخرند یا نخرند.

آمارهای بالا نشان می‌دهد که اگر تا به حال از اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان جدید، افزایش آگاهی مخاطبان از برند و رشد فروش خود استفاده نکرده‌اید، دارد سرتان کلاه می‌رود! اما از قدیم گفته‌اند که جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است. ما هم در این مقاله می‌خواهیم جلوی ضررتان را بگیریم.

با مطالعۀ این مطلب یاد می‌گیرید که چگونه یک اکانت تجاری اینستاگرام  (Business Account) بسازید تا به کمک آن هم به امکانات جذاب اینستاگرام برای کسب‌وکارها دسترسی داشته باشید و هم سود بیشتری را تجربه کنید. در ادامه هم به مزایای اکانت تجاری اشاره می‌کنیم و می‌گوییم که چگونه اکانت شخصی خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید.

چگونه در اینستاگرام یک اکانت تجاری بسازیم؟

برای ساختن اکانت تجاری در اینستاگرام لازم است از ۸ مرحله عبور کنید. هر مرحله را در ادامه به‌طور مفصل توضیح می‌دهیم..

راهنمایی: این ۸ گام برای افرادی است که هیچ حسابی در اینستاگرام ندارند و می‌خواهند اولین اکانت خود را بسازند. اگر قبل از این اکانتی در اینستاگرام ایجاد کرده‌اید لازم نیست که این ۸ مرحله را مطالعه کنید؛ به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از این قسمت عبور کنید و بخش بعدی مقاله با عنوان «چگونه در اینستاگرام یک اکانت شخصی را به یک اکانت تجاری تبدیل کنیم؟» را بخوانید.

گام اول: اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کنید

شروع کار ما به سادگی یک کلیک است. اگر اینستاگرام را هنوز دانلود نکرده‌اید می‌توانید آن را از اپ استور برای IOS و از گوگل پلی برای اندروید دانلود کنید.

بعد از دانلود و نصب اینستاگرام، ادامۀ مراحل را به‌ترتیبی که برایتان می‌گوییم انجام دهید.

برای اینکه دسترسی بهتری به ابزارهای اکانت تجاری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم آخرین نسخۀ اینستاگرام را دانلود کنید.

ساخت اکانت اینستاگرام

گام دوم: ثبت نام کنید

حالا وقت ثبت‌نام در اینستاگرام است. برای ثبت‌نام در اینستاگرام باید موارد زیر را وارد کنید:

  • آدرس ایمیل (آدرس ایمیل کسب‌وکارتان را وارد کنید)
  • نام شرکت
  • نام کاربری (نام کاربری را متناسب با نام شرکت وارد کنید)
  • رمز عبور (برای امنیت بیشتر از ترکیب حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و همچنین اعداد استفاده کنید)

اگر اکانت فیسبوک هم دارید می‌توانید با استفاده از آن در اینستاگرام ثبت‌نام کنید.

گام سوم: تغییر اکانت شخصی به اکانت تجاری

حالا که در اینستاگرام ثبت‌نام کرده‌اید وقت آن است که حسابتان را به یک حساب تجاری تبدیل کنید.

برای تغییر حساب شخصی اینستاگرام به حساب تجاری به صفحۀ پروفایل خود بروید و روی سه خط در گوشۀ سمت راست در بالای صفحه کلیک کنید.

نکته: اگر اینستاگرام شما به زبان فارسی است، این سه خط در گوشۀ بالا سمت چپ قرار دارد. در ادامه نیز گزینه‌های مربوط اینستاگرام فارسی را در داخل پرانتز آورده‌ایم.

تغییر اکانت به بیزنسی

حالا در منوی بازشده روی گزینۀ «Settings» (تنظیمات) کلیک کنید.

تنظیمات اینستاگرام

از بین گزینه‌هایی که می‌بینید روی «Account» (حساب) کلیک کنید.

6cda903ce0e947e4b342c71196c90b30.jpg

در صفحۀ بازشده گزینۀ Switch to Professional Account»» (رفتن به حساب حرفه‌ای) را انتخاب کنید.

گزینه تغییر اکانت به تجاری

حالا به قسمت آخر این مرحله رسیده‌اید. اینجا دو گزینه پیشِ روی شماست که با توجه به نوع فعالیت‌تان باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • اگر اینفلوئنسر یا تولیدکنندۀ محتوا هستید گزینۀ «Creator» (سازنده) را انتخاب کنید.
  • اگر هم کسب‌و‌کاری دارید و محصول یا خدماتی را ارائه می‌کنید، روی گزینۀ «Business» (کسب‌وکار) کلیک کنید.

تغییر اکانت اینستاگرام به تجاری

گام چهارم: پروفایلتان را تکمیل کنید

خُب تا اینجا ۵۰ درصد کار انجام شده و شما یک حساب تجاری در اینستاگرام ساخته‌اید. حالا برای اینکه شروع قدرتمندی در اینستاگرام داشته باشید، باید دستی به سر پروفایل‌تان بکشید.

تکمیل پروفایل اینستاگرام

برای تکمیل پروفایل اول یک عکس مناسب برای آن انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که برای عکس پروفایل از لوگوی برندتان استفاده کنید تا مخاطبان به‌راحتی شما را بشناسند.

در ادامه و در قسمت Bio (بیوگرافی)، در چند کلمۀ محدود باید دربارۀ برندتان بنویسید. در زیر Bio هم اطلاعاتی مثل وب‌سایت، ساعت کاری فروشگاه و اطلاعات تماس شرکت را ثبت کنید.

نکته: مواردی که گفتیم اطلاعات مهمی هستند که هر کدام از مشتریان شما به دنبال آن می‌گردند؛ پس مطمئن شوید که آن‌ها را درست و دقیق وارد کرده‌اید.

حالا که یک پروفایل کامل دارید وقت آن است که به سراغ تولید محتوا برای مخاطبان برویم.

گام پنجم: تولید محتوا را شروع کنید

در دنیای کسب‌وکار امروز، حرف اول را تعامل با مشتریان می‌زند. برای اینکه با مشتریان خود در اینستاگرام تعامل داشته باشید باید تولید محتوا را شروع کنید.

پیشنهاد ما برای تولید محتوا در اینستاگرام این است که در اولین پست‌هایی که منتشر می‌کنید، از کسب‌وکارتان و ارزش‌هایی که ایجاد می‌کند صحبت کنید. این کار شما باعث می‌شود مخاطبان تازه‌ای که صفحۀ شما را می‌بینند با خدماتی که ارائه می‌کنید آشنا ‌شوند.

گام ششم: صفحۀ فیسبوک کسب‌و‌کار خود را به اینستاگرام متصل کنید

اگر برای ساخت اکانت در اینستاگرام از فیسبوک استفاده نکرده‌اید در اینجا با روشی که به شما می‌گوییم می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای پیونددادن حساب فیسبوک و اینستاگرامتان، در صفحۀ پروفایل اینستاگرام روی سه خط در گوشۀ بالا سمت راست کلیک کنید. حالا روی گزینۀ «Setting» (تنظیمات) و بعد روی گزینۀ «Business» «کسب‌و‌کار» کلیک کنید.

حالا باید روی گزینۀ «Connect a Facebook Page» (اتصال یک صفحۀ فیسبوک) کلیک کنید:

اتصال فیسبوک به اینستاگرام

در آخر و برای تکمیل کار هم برای باید وارد فیسبوک شوید.

نکته: اتصال صفحۀ اینستاگرام به صفحۀ فیسبوک کسب‌وکارتان یک کار بسیار مهم است؛ چراکه برای استفاده از برخی ابزارهای اکانت تجاری اینستاگرام باید یک صفحۀ تجاری فیسبوک داشته باشید.

گام هفتم: فالو کنید

در گام هفتم وقت آن رسیده که همه را از حضورتان در اینستاگرام مطلع کنید. برای این کار اول فالوورهای فیسبوک خود را دعوت کنید تا شما را در اینستاگرام دنبال کنند. در ادامه هم پیشنهاد می‌کنیم افراد زیر را دنبال کنید تا بهتر و بیشتر دیده شوید:

  • شرکت‌هایی که در صنعت شما فعالیت می‌کنند؛
  • صفحه‌هایی که اخبار و اطلاعات مربوط به صنعت شما را متنشر می‌کنند؛
  • صفحۀ اینفلوئنسرها و افراد تأثیرگذار صنعت شما برای اینکه در آینده به کمک آن‌ها تبلیغات و بازاریابی مؤثری داشته باشید.

گام هشتم: استراتژی کسب‌وکارتان را توسعه دهید

شاید فکر کنید که دیگر در این مرحله کار تمام می‌شود؛ اما باید بگوییم که اینطور نیست! ساخت اکانت تجاری اینستاگرام فقط شروع کار است.

وقتی حساب خود را با گام‌هایی که گفتیم کامل کردید، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنید. برای این کار باید در مورد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، اکانت‌هایی که هدف قرار می‌دهید و افرادی که تعامل می‌کنید استراتژی داشته باشید.

چگونه در اینستاگرام یک اکانت شخصی را به یک اکانت تجاری تبدیل کنیم؟

این بخش برای افرادی نوشته شده که یک حساب شخصی در اینستاگرام دارند و قصد دارند آن را به حساب تجاری تغییر دهند. برای این کار باید مراحلی که در ادامه می‌گوییم را انجام دهید.

گام اول: به پروفایل خود بروید

اولین قدم برای تغییر حساب کاربری این است که به صفحۀ پروفایل خود بروید.

گام دوم: روی گزینۀ Settings (تنظیمات) کلیک کنید

حالا روی سه خط در گوشۀ بالا سمت راست کلیک کنید.

پروفایل اینستاگرام

روی گزینۀ Setting (تنظیمات) کلیک کنید:

گزینه تنظیمات در اینستاگرام

گام سوم: روی گزینۀ Account (حساب کلیک کنید)

در این مرحله روی گزینۀ «Account» (حساب) کلیک کنید و بعد گزینۀ « Switch to Business Profile» (رفتن به حساب حرفه‌ای) را انتخاب کنید. همچنین اگر یک صفحۀ تجاری داشته باشید و بخواهید آن را به یک حساب شخصی تغییر دهید، این گزینۀ به نام « Switch to Personal Account» (تغییر وضعیت به حساب شخصی) نمایش داده می‌شود.

گزینه account در اینستاگرام

بنابراین فرقی نمی‌کند که چه نوع اکانتی دارید یا می‌خواهید آن را به چه اکانتی تغییر دهید؛ فقط کافیست مراحلی را که به شما آموزش دادیم قدم به قدم انجام دهید.

شما می‌توانید تمامی مراحل بالا را با بازکردن صفحۀ پروفایل و کلیک روی گزینۀ «Edit Profile» (ویرایش نمایه) نیز انجام دهید.

حالا ممکن است بپرسید چرا باید یک اکانت تجاری در اینستاگرام داشته باشیم؟ سؤال خوبی است! ما در ادامه با اشاره مزایای داشتن یک اکانت تجاری در اینستاگرام پاسخ سؤال شما را می‌دهیم.

داشتن اکانت تجاری در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

داشتن اکانت تجاری اینستاگرام مزایای فوق‌العاده سودآوری برای کسب‌وکار شما دارد که در ادامه به ۴ مورد آن اشاره می‌کنیم.

۱. استفاده از امکانات دعوت به اقدام (CTA)

یکی از اهداف مهم حضور شما در شبکه‌های اجتماعی باید افزایش تعامل با مشتریان باشد. اینستاگرام هم به این فکر افتاده که به شما در داشتن تعامل بالا با مشتریان کمک کند.

وقتی که یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد می‌کنید، با توجه به نیاز خود می‌توانید از گزینه‌هایی مثل «رزروکردن» یا «دریافت بلیط» در پروفایل خود استفاده کنید.

علاوه بر مواردی که بالا گفتیم می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که با شما تماس بگیرند. اگر حساب تجاری داشته باشید می‌توانید مواردی مثل شماره تلفن و ایمیل خود را نیز در پروفایلتان قرار دهید تا مشتریان راحت‌تر با شما در تماس باشند.

۲. برنامه‌ریزی برای انتشار خودکار پست‌ها

یکی دیگر از مزیت‌های اکانت تجاری اینستاگرام، امکان برنامه‌ریزی پست‌ها از قبل است. این کار بسیار جذاب و مفید است چراکه نیاز نیست هر روز زمان زیادی را برای طراحی و انتشار پست‌ها بگذارید. با این امکانی که اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید یک بار استراتژی و تقویم محتوای خود را آماده کنید و در نهایت وظیفۀ انتشار پست‌ها را به عهدۀ اینستاگرام بگذارید.

علاوه بر اینستاگرام سرویس‌های دیگری نیز هستند که امکان زمان‌بندی و انتشار خودکار پست‌ها در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌دهند. این سرویس‌ها را می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت پیدا کنید.

۳. دسترسی به امکانات تجزیه و تحلیل

با داشتن یک حساب تجاری، شما می‌توانید به اطلاعات بیشتری دربارۀ دنبال‌کنندگان خود دسترسی داشته باشید. برای مشاهدۀ این اطلاعات باید به قسمت Insight در پروفایل خود بروید. این قسمت علاوه بر نمایش تفکیک جمعیتی دنبال‌کنندگان، نحوۀ تعامل مخاطبان با پست‌های شما را نیز نشان می‌دهد.

۴. امکان مدیریت تبلیغات

با قابلیت مدیریت تبلیغات می‌توانید مخاطبان هدفتان را انتخاب کنید، بودجه مورد نظرتان را تعیین کنید و در نهایت هم صفحۀ خود را تبلیغ کنید. حتی می‌توانید با استفاده از تبلیغات مستقیم، با اینفلوئنسرها کار کنید.

برای استفاده از امکان مدیریت تبلیغات اینستاگرام باید حساب تجاری خود را به حساب فیسبوک متصل کنید.

حرف آخر: همین حالا اکانت تجاری اینستاگرام خود را راه‌اندازی کنید

در این مقاله به شما آموزش دادیم که چگونه یک اکانت تجاری در اینستاگرام بسازید. حالا دیگر نوبت شماست که برای شروع یک بازاریابی موفق در اینستاگرام آماده شوید.

اگر نظر ما را بخواهید ما می‌گوییم که همین حالا اکانت تجاری خودتان را راه‌اندازی کنید. برای کسب درآمد از صفحۀ خود هم نگران نباشید؛ چون در مقالۀ «۱۰ روش برای تبدیل اینستاگرام به ماشین پول‌سازی» به شما گفته‌ایم که چگونه در اینستاگرام قدرتمند عمل کنید.

,
اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ها

یک دیدگاه

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *